Fotografia Poradnik

Jaki wybrać obiektyw do fotografii ślubnej?

Ślub to jedna z ważniejszych uroczystości z życia wielu ludzi. Piękne i wzruszające chwile uwiecznione za zdjęciach coraz częściej wypierają niegdyś modne filmy. Wiele par decyduje się nie tylko na uwiecznienie chwil w kościele, urzędzie stanu cywilnego czy na sali, ale bardzo modne stały się zdjęcia robione w plenerze przy wcześniej ciekawie zaaranżowanej scenerii. Jakoś zdjęć w tak ważnych chwilach jest szczególnie istotna. Ważnym tematem jest wybór odpowiedniego obiektywu ze zdjęć ślubnych. Na jakie parametry zwrócić uwagę i jaki sprawdzi się najlepiej? Sprawdź naszą propozycję obiektywów do fotografii ślubnej!

Obiektyw stałoogrniskowy Sigma Art 50 mm f/1.4 i Canon T-SE 24 mm

Sigma 50mm f/1.4 A HSM DG
Sigma 50mm f/1.4 A HSM DG

Obiektyw Sigma 50 mm f / 1.4 DG HSM jest zbudowany zupełnie inaczej niż obiektywy Sigma poprzedniej generacji – ma bardzo ładną metalową lufę zamiast plastikowej beczki jak na starszej Sigmie 50 mm f / 1.4. Obiektyw jest dość ciężki, ale dobrze radzi sobie z lustrzankami profesjonalnymi. Zbudowany jak czołg z metalową obudową i metalowym mocowaniem, sprawia wrażenie obiektywu klasy Zeiss, który przetrwa całe życie. Sigma 50 mm f / 1.4 Art posiada gwint filtru 77 mm, który ułatwia korzystanie z popularnych filtrów przezroczystych, polaryzacyjnych i ND bez konieczności zakupu różnych filtrów lub stosowania pierścieni adaptacyjnych. Obiektyw zaprojektowany został do użytku z pełnoklatkowymi aparatami cyfrowymi i APS-C, Hyper –Sonic Motor zapewnia szybki i cichy autofocus, dziewięcioostrzowa membrana tworzy przyjemny efekt braku ostrości w tle. Zaprojektowany z SLD i asferycznymi elementami szklanymi w celu zmniejszenia aberracji soczewek. Kompatybilny ze stacją dokującą USB Sigma i oprogramowaniem Optimization Pro w celu dostosowania i dostrojenia parametrów ostrości.

CANON TS-E 24MM F/3.5L II
Canon TS-E 24MM F/3.5L II

Obiektyw Canon T-SE 24 mm w porządnej konstrukcji wykorzystano elementy asferyczne i soczewki niskodyspersyjne. Obiektyw składa się z 16 elementów w 11 grupach i charakteryzuje go brak autofokusa. Wyposażono go w 8-listkową przesłonę. Gumowy, rowkowany pierścień ustawiania ostrości jest szeroki i umożliwia swobodne ostrzenie. Tuż przed nim umieszczono skalę odległości, która może być wskazówką podczas ręcznego ustawiania ostrości. Ustawianie ostrości za pomocą wizjera może sprawiać problemy, szczególnie przy małych odległościach, wtedy jednak możemy się wspomagać skalą ostrości umieszczoną na obiektywie. Najważniejszym elementem obiektywu są dwa mechanizmy umożliwiające przesunięcie i przechylenie obiektywu. Zmiana kąta nachylenia odbywa się za pomocą pokrętła regulacyjnego. Przy „shifcie” jest ono mniejsze niż przy „tilcie”. Oba pokrętła chodzą z wyraźnym oporem. Ich przesunięciu zapobiega blokada, której dokonuje się za pomocą kolejnych gałek (jeszcze mniejszych).

Uniwersalny Canon EF 24-70 MM f/2.8 L i Tamron 70-200 mm 2.8 G2

Obiektyw Canon EF 24-70mm f/2.8
Obiektyw Canon EF 24-70mm f/2.8

Obiektyw Canon EF 24-70 MM f/2.8 L-Seria L (Luxury) przeznaczona dla najbardziej wymagających profesjonalistów. Obiektyw wyróżnia dobrą jakością odpornej na ścieranie optyki, a wewnętrzne mechanizmy zrobiono z wytrzymałych metali. Odporny na niekorzystne warunki atmosferyczne i wstrząsy. W obiektywach tej serii stosowane są specjalne szkła fluorytowe, najlepiej redukujące współczynnik aberracji chromatycznej. Dostępny w czarnej oraz szarej kolorystyce przeznaczony dedykowany do pełnoklatkowych lustrzanek Canon. Duży zakres ogniskowych sprawia, że sprawdzi się zarówno w fotografii portretowej, jak i w plenerze. Duża jasność ułatwia fotografowanie w słabym oświetleniu oraz uzyskanie atrakcyjnego rozmycia tła.

Tamron SP 70-200mm f/2.8
Tamron SP 70-200mm f/2.8

Obiektyw Tamron 70-200 mm 2.8 G2 dzięki zastosowaniu 9 listkowej przesłony istnieje możliwość uzyskania zdjęć o bardzo dobrym kontraście, rozdzielczości oraz bokeh. Konstrukcja optyczna składa się 23 elementów w 17 grupach. Soczewki XLD (Extra Low Dispersion) oraz LD (Low Dispersion) pozwalają na zminimalizowanie aberracji chromatycznej. Powłoki eBAND gwarantują sprawne eliminowanie różnego rodzaju refleksów i flar. Kompatybilność z telekonwerterami 1,4x i 2,0x umożliwia łatwe zwiększenie ogniskowej obiektywu, jednocześnie nie powodując spadku jakości obrazu. System VC kompensuje drgania. Obiektyw posiada trzy tryby pracy oraz uszczelnienia, które chronią od pyłu i wody. Przednia soczewka pokryta ochronną fluorową warstwą, która ułatwia czyszczenie.

Obiektyw 85 mm idealny do portretów: Sigma 85 F1.4 EX DG HSM i Canon EF 85 mm f/1.8

Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM
Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM

Sigma 85 F1.4 EX DG HSM to typowy obiektyw portretowy. Perspektywa osiągana dzięki ich użyciu nie zniekształcają obrazu tak jak obiektywy krótsze, umiarkowana zaś ogniskowa pozwala uniknąć znacznego odejścia od fotografowanego obiektu. Obiektyw oferowany jest wyłącznie do systemów Nikona i Canona. Na powierzchni obudowy znajdziemy skalę odległości i przełącznik pracy autofokusa. Umożliwia on wybór między automatycznym a ręcznym nastawianiem ostrości. Do manualnego nastawiania ostrości służy szeroki i wygodny pierścień.

Obiektyw Canon EF 85mm f/1.8 USM
Obiektyw Canon EF 85mm f/1.8 USM

Canon 85 mm f/1.8 EF USM dzięki ogniskowej 85 mm nie powoduje zniekształceń twarzy ani sylwetki. Miękkie rozmycie tła za obiektywem uzyskujemy dzięki dużemu otworowi przysłony f1.8 co pozwala na użycie w naturalnym oświetleniu bez lampy błyskowej. Dzięki niemu możemy uzyskać wręcz “malarskie” fotografie. Szybki i cichy autofokus. Obiektyw wyposażony w nieobrotową przednią soczewkę, która umożliwia korzystanie z filtrów specjalistycznych, takich jak polaryzatory i gradacje podczas regulacji ostrości. Obiektyw dzięki powłokom Super Spectra zapewnia bardzo dobry kontrast i kolory bez tzw. efektu “duszka “. Bardzo dobrze trzyma się w dłoni, a waga nie stanowi absolutnie żadnego problemu.

Ocena:
[Ilość: 1 Średnia: 5]